Sunday, March 16, 2008

Creative Brief & Consumer Profile, Seymour-Hoffman & Hawke och lite fotboll

Som bekant löper de Australiensiska universitets-terminerna något släpande jämfört med Sverige eller USA. Kan därför låta lite små mediokert att jag nu satt punkt för terminens första Assessment; en Consumer Profile & Creative Brief för Viva Extra Virgin Olive Oil i ämnet Creative Strategy. Även om kvalitén inte är bekräftad så känns det hur som helst fint att ha börjat leverera utkast igen. Studiematerialet i Creative Strategy kan jag varmt rekommendera till er ekonomi/marknadsföring- inriktade, detta mästerverk är skrivet av Australiensaren (!) Jim Aitchinson och Third Edition heter fortfarande Cutting Edge Advertising.

Nog om skola. Helgen har delvis varit sisådär i form av influensa (typ), men bättre ur synvinkeln att Universitets- fotbollen har kickat igång med träningar och matcher de kommande veckorna. Lördag kväll bjöd på 'Before the Devil knows you're dead' med räven Ethan Hawke och Philip 'Capote' Seymour-Hoffman i Fremantle. En påtagligt tragisk historia med klockren berättarteknik. Imdb:s 7.7 kan jag väl kanske skriva under på. Dagen bjöd på F1 det vill säga uppvisning av Lewis '1985' Hamilton och studier, och fortskrider med mexikansk middag tillsammans med Anna och Christoffer.

För övrigt, United nu upp i topp med färre matcher spelade, Madrid nu åter 'bara' fem poäng före Barcelona med en fet skadelista och Roma hakar på Inter efter vinst mot stora, tunga Milan. Hur ska det här sluta? Vi kan väl kanske i alla fall säga grattis till Bayern München och ligatiteln, men vinner dom UEFA cupen?

Tjo.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"stora, tunga Milan"

- stryklag ;D

March 16, 2008 at 5:13 PM  
Blogger niklas said...

Hahaha. Instämmer.

March 16, 2008 at 5:54 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home