Thursday, February 28, 2008

Reklam enligt C-A, Del 1 forts.

På tal om Lego och exempel på deras kampanjer som visades exempel på i mitt inlägg från igår så fann jag utöver deras print reklamer också ett sidoprojekt tillsammans med Apple iPod, Niklas och Min egen guldgruva (med respekt för att Johan, Calle och Peter också jobbar Mac och iPod). Dessa skapelser tyder enligt mig på att Lego och Christiansen har känsla för något så viktigt som marknadsföring. Även om iPod modeller sen Classic 2004 slår dessa i såväl design, användarvänlighet och utrymme gör man i alla fall här något exceptionellt kreativt. Kul i alla fall att Lego försöker behålla sina 'unga' kunder ett tag till.



1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Riktigt cleana reklamer....du älskar ju mac!
Kul med en massa bilder också!
Ha det toppen! vi hörs snart!
Hälsa alla så mycket från mig!
/Joachim

March 1, 2008 at 12:41 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home