Tuesday, February 26, 2008

Fiestas, Barina, Skola

...men först hann vi med att slira lite. I fredags var Kim, Matte, Petra, Dennis, Takin, Sam å jag i Fremantle på Little Creatures för mat och dryck. Creatures var livligt som vanligt precis som maten och ölen god. Efter att våra magar mättats, men inte strupar, tog vi en bulle in till stan och Tiger Lillies som är en bar/nattklubb med skön inredning samt uteplats. Skitskoj kväll rent utsagt!

Dagen efter pallrade Kim och jag oss upp för att åka till Joondaloup och titta på bil. En Holden (Opel) Barina i lila/blått var resultatet och jag är nu stolt bilägare...eller om bilen klarar verkstaden på fredag är jag stolt bilägare. Bilder kommer på vrålåket.

På söndagen tog vi oss till Brisbane vana trogen. Alltid lika trevligt att dricka öl på eftermiddagen och kvällen. Förhoppningsvis kan detta bli lite av en vana nu även när SKOLAN BÖRJAT!

Just precis. I går drog allvaret igång med skola. International Advertising, Buyer Behavior, Marketing Intelligence och Media Planning and Buying är kurserna som står på mitt schema under terminen. Tro det eller ej, men det är ändå liite skönt att skolan dragit igång. Hur sjukt det än låter så är sommarlovet (läs vinterlov om du bor norrut) väldigt långt och man hinner nästan bli lite för komfortabel att inte göra någonting. Att vi var i Sverige i en månad känns väldigt långt bort med tanke på vad man hunnit med sedan man kom ner hit igen.

Magnus: Fick mail om att dra till bergen här i Aus och åka bräda i 5 dagar. Är det något man kan motstå?

Tänkte även passa på att be lite om ursäkt att jag har varit dålig på att höra av mig, men flytt och inget internet är mina bortförklaringar. Jag har inte glömt bort er utan tänker väldigt mycket på er alla där hemma.

Heååå.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home