Wednesday, February 27, 2008

Reklam enligt C-A, Del 1

'Leg godt' eller 'Play well'. Så lyder anrika Lego Groups motto.

År 1932 skapade dansken Ole Kirk Christiansen något fantastiskt innovativt. En hobby, simpel och underhållande som skulle väcka intresset för ingenjörskonsten vid ett tidigt stadie. Den som inte lekte med Lego när HAN var liten, upplys mig med en kommentar. Kan inte tänka mig annat än att Hampus, Peter eller Görling fortfarande sitter på en sån där gul låda?
Hur som helst, i skuggan av våra barndoms- år bygger imperiet Lego vidare med son Christiansen som här nedan tar hjälp av byrån FCB Johannesburg, Sydafrika. Dessa små mästerverk har för övrigt belönats med Cannes Lion International statyetter.

Enkelt, snyggt, universellt.



På återseende.

1 Comments:

Blogger niklas said...

Ljuvliga reklamer. Kanske ska man ta och leta upp en gammal Legolåda och åter börja skapa?

February 27, 2008 at 5:37 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home