Friday, January 25, 2008

John Butler Trio - Union of Soul, Amphitheatre

Från 0 gradigt till +35 grader.
Från grått och mulet till sol och bad.
Från lager på lager till väldigt få lager.
Från Kottla sjön till Indiska Oceanen.

Jag lämnade Perth för jullov med franska Daft Punk's avskalade dunka-dunka i huvudet, som CA så väl beskrev här under. Daft Punk var grymma och en av de bästa EDM upplevelserna jag haft (Marco V i Stockholm var snäppet vassare). Nu när jag åter landade drog fli och jag norrut för att se en utav mina favoriter, tillika många Australiensares kelgossar, John Butler Trio med vänner. Mycket Love, Peace och Unity.

Skillnaderna mellan de välkända akterna var stora. Daft Punk öste med fläckfri mixning (Alive 2007?), basen dundrade ut genom enorma högtalare och ljusshowen var helt fantastisk. John Butler Trio hade också enorma högtalare, men musiken kom i från välstämmda röster, gitarrer samt trummor. Till råga på allt var inramningen väldigt häftig. Att sitta i en Amfiteater fullproppad av glada männniskor och lyssna på musik var något nytt som jag gärna upplever igen. John Butler bjöd på "Ocean", ett av de vackraste akustiska musikstyckena i mitt tycke, och trummisen Michael Barker bjöd även han på ett trumsolo som inte fick någon att sitta still. Tidig kväll under sol som vart sen kväll under stjärnorna var mycket bra.

Film ska ses på bio.
Musik ska upplevas live.

Lämnar er med lite bilder och en kort film med "Ocean".




Imorgon är det Australia Day. Fiesta!!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Eftersom ni börjat lägga upp bilder har bloggen börjat bli kul! Så kul att den numera ligger som startsida på min ljuvliga iMac :)

Ha det bra, hörs snart igen!
hehåå

January 26, 2008 at 12:22 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home