Sunday, May 6, 2007

Snö

För en tid sen satte jag mig ner för att strukturera upp mitt iPhoto bibliotek och kom över några bilder som nästan fick mig att fälla en tår. Jag tror att många av er associerar Niklas och mig med snöaktiviteter, och visst händer det att vi titt som tätt på våra middagar framför tända ljus, med en flaska Merlot själva reflekterar till ett och annat snöminne:



Snö som faller
tätt
små fjun
som dun....

som bomull
på fönsterbläcket
och fönstrets spröjs

som sammet
på marken
och trädets grenar

Snö som faller
tätt
små fjun
som dun......

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

va i helvete e det här???

May 6, 2007 at 2:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

underbart, bloggen har tagits till en ny dimension.jag kräver minst en ny dikt varje dag!

May 6, 2007 at 11:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

haha, vad i hela friden?!

May 7, 2007 at 7:21 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home