Tuesday, April 24, 2007

Champions League och Mac ingen symbios

Någon gång i samband med att jag och Niklas började våra kommunikations-, reklamstudier på Berghs fångades vi också av Macs geniala, bedårande concept; vi lämnade Personal Computers för gott och konverterade till den ljusa sidan, till MacBook och dess syskons värld. Vi fascinerades, fångades av och älskade våra nya silverskatter, samtidigt som vi lovade våra nydöpta Mac- hjärtan att aldrig lämna dess aura. Kärlek vid första ögonkastet (knapptryckningen) liksom.
Våra hjärtan lämnar även plats för fotbollen och dess finrum, Champions League. Dagarna 24 och 25 i April månad innebär semifinaler i denna saga; betoningen på storlag som Manchester United- AC Milan samt Chelsea- Liverpool framhäver rysningar i hela ryggraden och bäddar för en fest utan dess like.
Officiell matchtid lokalt är som bekant 20.45, men i Western Australia innebär det 2.45; dessa mitt-i-natten tider skrämmer inte pojkar med passion för spelet. Våran lokala distrubutör av CL, SBS Sport, direktsänder matcherna men vad hjälper det om man saknar kabel-TV licens?
Vårat krut har istället lagts på bredband, och med dagens fenomenala wireless lösningar kan man ändå var som helst i världen, kl. 3 på natten, ligga i sängen och avnjuta vällevererade crossbollar från Pirlo eller distinkta Kreuf- finter från Cristiano Ronaldo. Det är bara klicka in på startsidan Uefa.com, vidare till Video.uefa.com, därefter pitcha in lite 'dineros', bekräfta din beställning och sedan börja hoppas på en makalös föreställning. Eller? Rubriken till detta utkast avslöjar mitt dilemma; Apples senaste plattform, Mac OS X, och live- sändningar på Internet synkar inte med varandra. Jag vet inte vad jag ska säga. Det är bara att bita ihop. Jag får ju åtminstone sova hela natten.

Ps. Inferno, Infierno, Helvetti, Enfer, Cehennem. Ni förstår. Ds.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home