Monday, April 16, 2007

Påsklov utan påsk.

Nåja, lite påskfirande fick vi allt.

Ett lov som jag hade tänkt ägna halva tiden åt studier och halva åt roligheter vart mer av det ena och mindre av det andra. Men det löser sig i alla fall. Jag har varit och bytt ifrån PR till Advertising. Inget kommer hända nu, utan först till nästa semester. Spännande.

Nå, till det roliga.



Kim och jag fick nog av studierna så i onsdags åkte vi till Fremantle. Vi hann med att kolla in lite affärer, köpa saltlakrits (Triple Salt) och äta 1/2 kg musslor i chilisås, bröd och ett glas vin vid hamnen. Riktigt härlig dag. Vi hann också med att hitta en favorit affär till oss båda. En mataffär som hade nästan allt man kunde tänka sig inom ramarna ris, kryddor, ost, olivolja, nötter osv. Allt i lösvikt och mycket charm!



Sedan i fredags fick vi nog igen och åkte till Margaret River. Familjen Hasting samt jag från Stanley tog Mattias bil och for ca 30 mil söderut till en liten pärla. En mysig ort/stad där vi hann med att bo på hostel med råttor, se kängurus och en emu, åka i en sago-skog, äta pasta och se på havet (och vilket hav). Ja, det är samma som utanför Scarborugh, men här var vågorna helt enorma och det var betydligt mer klippor och sten. Mäktigt! Vi hann alla med att åka på två vingårdar för avsmakning och fantastiska vyer och på vägen hem passade Mattias och jag på att gå på en knappt 2 km lång brygga rakt ut i vattnet i regn och rusk.



Nu är det ny skolveckan och utifrån vad jag skrivit förstår ni nog vad det vart mer av och vad det vart mindre av, så nu blir det nog ändå studier för (nästan) hela slanten.

Kram.

(PS. tar United trippeln i år...?)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home