Friday, April 20, 2007

Simma tvättmaskin

Om surfing på en bräda över 7 ft ska vara en enkel match så bör jag nog hålla mig på torra land; spela fotboll, dansa (!), plugga (?) ja sånt som man egentligen gör bäst. Mars och nu senare April har varit tuffa tider för oss rookies (och pro's) i Indiska Oceanen där höst stormarna susar och brusar upp wavsen till kaskader. Hampus där hemma prickade in min favorit- definition på hur det känns att padla surf en höst i Scarborough, "simma tvättmaskin". Ja exakt så känns det. Australiens klimat och naturkrafter är något alldeles nytt för mig och jag vet inte vad jag ska göra för att trotsa detta/dessa. Om det finns en väder- Gud önskar jag mig några ljuvliga vintermånader; tills dess får jag fortsätta med att se mina surfturer som ett stenhårt träningspass. Ikväll blir det 'torraland' aktiviteter på suburben Subiaco's dansgolv och imorgon blir det baksmälla.

Allt gott, Too-dee-loo.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home