Tuesday, September 11, 2007

Velig

Jag som trodde att välja utbildning skulle vara ett svårt val i livet. Ha! Då jag nu läser en kurs som heter "Strategic Branding", som handlar om dig och du som varumärke, har jag insett en av mina många, många svagheter här i livet: Vad i h*lvete vill jag syssla med? Vad skulle mitt drömjobb vara? Frågor som kan tyckas vara busenkla för vissa håller mig näst intill sömnlös på nätterna. Nåja, men det ger mig riktigt huvudbry (är det ens ett ord?).

Vissa här nere har sina mål färdig och ser skolan som ett steg i rätt riktning. Ja då? Jag trivs jätte bra med livet och skolan, men är inte alls lika säker med mina mål inom arbetslivet. Visst, jag är fortfarande ung och har väl hela livet kvar framför mig, men vad ska jag syssla med i delen vet jag faktiskt inte riktigt.

Livet vore i och för sig ganska trist om allt redan var bestämt, så förhoppningsvis får jag några svar av att vara här nere: det vill säga vad jag inte vill syssla med.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home