Saturday, September 1, 2007

Disciplin

Varför är det alltid så svårt att komma i gång med en uppgift, främst i skolan? Internet är aldrig så intressant som när man ska börja plugga. Helt plötsligt är jag nära att läsa om Victoria Silvstedts nya hus i Vaxholm, Britneys nya privatdeckare eller något annat allmänbildande. Ska dockan på min dator göras större elle mindre? Ska några nya program läggas till eller tas bort? Något nytt som behöver läggas till i kalendern? Har jag de senaste uppdateringarna? Är jag inte lite hungrig? Jag går nog och tar ett äpple. Åh, nu vaknade Matte. Bäst att jag går och snackar med honom.

Disciplinen som jag hade när jag var yngre är ett minne blott, men när och varför försvann den?

Solen skiner idag och det är kanske en bidragande faktor till varför jag inte kommer i gång. Dum som jag är så inser jag inte att om några veckor kommer jag önska och drömma om kyla och regn. Aja, detta var väl också en undanflykt från studierna, att fundera här. NU ska jag sätta igång.

Heååå.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home