Saturday, August 18, 2007

Vilken tönt man är (blivit)

Har aldrig brytt mig ett skvatt om datorer mer än att de ska funka. Visst, det är kul om de är snygga också, men annars... Kan faktiskt erkänna att jag för två år sedan inte heller var något stort fan av Apple heller på grund av jag vet inte vad.

Sedan började man på Berghs och där talade alla så högt och väl om Apple. Jag menar, jag var ju tvungen att ha en dator som kunde hålla på med InDesign, Illustrator, Dreamweaver och Photoshop (gärna samtidigt också) eftersom vi skulle jobba så mycket med det.

Nu ett år senare så var vi alla Apple användare ense om att vi var tvungna att ha senaste iLife med Keynote, Pages och Numbers samt att vi funderar på att köpa nya operativ systemet Leopard när det släpps. Jag snackade aldrig Windows 2000 eller nya Office paketet med någon förut. Jag älskar verkligen min Apple och vill aldrig ha något annat än Apple, men när vart jag så intresserad av detta att vi snackar Apple här på kvällarna ibland? Var det för att jag ville vara en cool kille som gick på Berghs eller var det någon större makt som påverkade mig att köpa en dator som funkar grymt bra? Förmodligen det första, men jag ångrar det inte en sekund.

Sjukt att man kan förändras på det sättet och så mycket att jag till och med köpt en iPod shuffle som matchar dattan. Nörd huh!


Ps. Nu har jag också en pappa.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home