Wednesday, July 18, 2007

Sömnlös i Scarborough

Som titeln lyder har jag svårt att sova. Klockan är i och för sig bara 20 i 12 så vad ska jag förvänta mig, fast ändå.

Är det flytten upp till Hastings som stör min ro måntro. Har flyttat hela dagen och det är med blandad känslor man lämnar lägenheten. Ugly (Oh so Pretty) Betty har gått skytteltrafik mellan Stanley och Hasting med fullpackade väskor, IKEA kassor och plast påsar och fortfarande finns massor att göra. Lägenheten som CA hittade på realestate och satte klorna fick vi tillslut. VI ordnade den, ingen annan. Något man får vara lite stolt över. Hastings är förövrigt lite inrett nu och det blir fint det med...

Är det att jag ansvarar för CA's ögonsten som gör mig orolig. Då CA stack till Sydney fick jag ansvar för henne. Betty står parkerad utanför och jag vet att stereon uttagen och alla dörrar låsta, ändå vaknade jag i natt och tänkte efter om allt var låst. Vill bara tillägga att det är riktigt skoj att köra bil på vänster sida med en automat-Toyota.

Är det James Bond som springer runt i mitt huvud. Då TV-tablån inte bjuder på mycket underhållning har vi bestämt oss för att köra Bond från början till slut. Har insett att jag faktiskt inte hade sett alla, speciellt med Sean Connery och det är skoj. Det som är mindre skoj är att jag hör Bond-temat rullandes i mitt huvud hela tiden. Tur att den är bra i alla fall.

Känns som att det är sommar på väg här nere nu på något sätt, fastän det är vinter. I dag var det riktigt varmt och man längtade nästan ner till havet igen. Sommar, att folk är på väg tillbaka till Perth och att man har "enrollat" visar klart och tydligt även att skolan är på väg. Kul? Hoppas det. I och med att skolan drar i gång ser jag också någonstans där framme att jag ska hem till Sverige och Lidingö. Fastän det är låång tid kvar så känns det ändå inte så overkligt lång bort. Men kan lugna er med att jag inte längtar, Australien är fortfarande fint.

Nu har jag lyckats skriva ner lite och 29 minuter har gått. Utanför är det bäcksvart men jag är fortfarande pigg. Vad gör ni där hemma klockan 18.09?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

schulmania.blogspot.com

July 19, 2007 at 3:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

hahahahha.. mm faktiskt jag med.

July 19, 2007 at 10:13 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home