Tuesday, June 12, 2007

Hemlängtan

När man hör alla vänner säga hur skönt det är med lov, fritt från skola och Svensk sommar börjar man att tänka på Sverige och hur trevligt det vore att komma hem. All ångest har släppt och planerandet över hur sommarn bästa ska spenderas är i full gång. Råder det alltså lite hemlängtan? Nä, inte alls! Att sitta ute på balkongen här i Scarborough i bar överkropp och shorts under strålande solsken (läs vinter), snacka med vänner via datorn och lyssna på alla fåglar samt havet får åtminstone inte mig att längta hem. Man får nypa sig själv i armen då och då för att tänka efter vad man håller på med. Stranden till vänster, staden till höger och livet framför mig. Det ni! Snart kommer jag även ha skolan bakom mig för ett tag.

Jag försöker inte tracka ner på Sverige, åh nej, utan fick bara en härlig känsla i kroppen av välbefinnande.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hörru Nicke picke! Har du blivit en beachkille?
Jag trodde vi skulle gå på bergsgetsskolan tillsammans?
magnus

June 13, 2007 at 12:34 AM  
Blogger niklas said...

Å nej. Kan knappast identifiera mig själv som beachkille. Vi ska börja på bergetsskolan så fort som jag tröttnat på sanden mellan tårna. Har Engelberg något?

June 13, 2007 at 9:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

Något? Sand mellan tårna?

June 14, 2007 at 12:25 AM  
Blogger niklas said...

Bergsgetsskola yo.

June 14, 2007 at 12:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jaha, nej det tror jag inte. GT -teamet har varit här i dagarna och tränat så man har sett en del pigga små bergsgetar.

June 14, 2007 at 10:19 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home