Thursday, June 7, 2007

Fel sida av vägen

I tisdags tog jag mig äntligen i kragen och skaffade ett Australiensiskt körkört. Ett formulär fylldes i samt ett syntest gjordes och ca 80 dollar senare var jag en laglydig för vägarna.

I går var då min första upplevelse på väg här nere i Australien. Som ni alla vet kör man på vänster sida på vägen och det var faktiskt en mindre dramatiskt än vad jag trodde innan. Det enda kluriga var att man sitter på höger sida av bilen och att allt därav blir lite snett. Nåja, med lite träning blir det nog bra. Åkturen inkluderade att köra CA in till stan samt Kim och mig till bion i Innaloo för "Zodiac". Ugly Betty parkerades 3 timmar senare på Stanley Street utan en enda (ny) skråma. Och det var skoj att köra igen...

Igår var det även Sveriges National-någonting och eftersom mycket och många är lite efter här nere så firar vi även Sverige lite efter här. Det blir inget likt 17 Maj eftersom, ja, får man vara stolt Svensk? Nåja, man får kanske lov att vara det om man inte är i Sverige. Vi är ju alla trots allt ambassadörer för landet i Nord.



Grattis i efterskott i Sverige och hoppas alla där hemma känner av huvudvärket från igår...knappast.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home