Wednesday, June 6, 2007

Ingemansland

Livet här nere är skönt, riktigt skönt. Vi gör precis vad vi vill, jag var nyligen på stranden, vi spelar fotboll, dricker och äter inspirerande måltider, umgås, festar; basically njuter av ett höstfint Western Australia (obs. typ 25 grader). Det låter bra, och det är bra, men ibland (ganska ofta) smyger sig rastlösheten på. Bloggandet har varit oinspirerande just för att allt är så vardag här nere; vi befinner oss i ett ingemansland mellan Assignments och Exams, något som man borde ta vara på genom att börja studera inför dessa. Man va ___ hjälper det när man saknar motivation, när man saknar någon som säger åt en att kämpa mot de höga betygen? Någonstans runt Norges Nationaldag forsvann den motivationen.

However, idag den 6 Juni, Sveriges Nationaldag, något som borde firas med större hjärta än grannarnas men så blir inte fallet; men i helgen är det utlovat något i samband med högtiden.
Jag och Niklas tar vara på dagen genom en höstshopping runda i vårt vackra Fremantle, låter som en rutin men faktum är att det här blir absolut första gången. Om vi hittar något som kan inspirera lovar jag att uploada några pics med våra trötta ansikten och kroppar som modell.

Ingemansland kan låta sterilt eller färglöst men jag älskar livet här nere, och jag blir alldeles lycklig när jag ser fram emot vad som komma skall.

Kram till er alla och hälsa Sverige på sin dag.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home