Wednesday, August 8, 2007

Mot sommar och sol

...fast än blandas sol och värme med regn och blåst.

Sitter i vår "Kåk" (CA får förklara) och har precis tittat på en snowboard film. Var i stan i dag och kunde inte slita mig från att köpa senaste Onboard Mag. Än har inte stranden och vågorna nedanför oss lyckats lura över mig till andra sidan...

Nu har även Matte kommit ner vilket är grymt skoj. Han delade med sig av sina upplevelser från norr vilket var skoj att höra. Visst, jag läser dn.se, aftonbladet.se och lt.nu, men snappar inte upp allt. Klimat-märkning på matvaror? Köpa buss-biljett per sms? Inte så upphetsande saker, men kul att det förändras lite i alla fall. Eller är de steg i fel riktning?

Under tiden man har varit här nere har jag lärt mig otäckt lite om hur allt funkar i WA - tills K. Y. Lee, lärare i Marketing, förklarade det mesta för oss. Varför alla stora matvarubutiker stänger kl. 18 på vardagar, 17 på lördagar samt har STÄNGT på söndagar. Varför endast "bottle shops" som sitter ihop med barer får ha öppet på söndagar. Varför det bara finns ett bolag för el och gas (ska ändras nästa år). Regeringen måste släppa lite på tyglarna va?

Idag är annars en av mina lediga dagar. Tanken är att jag ska plugga då, men inte har det livit mycket av det. Varför göra allt idag när man kan göra det imorgon? Imorgon ska jag sätta mig in i alla portfolios, unit plans, assignments och allt vad det heter.

Snart (vissa har redan) drar de stora fotbolls ligorna igång i Europa vilket ska bli underbart. Många snowboard företag har uppdaterat sina sidor för säsong 07/08 vilket också är underbart. Min förkylning är på väg bort och sommaren är på väg hit vilket också är underbart. Funderar även på att boka biljett hem till Sverige snart, vilket docks känns riktigt skumt.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nicke,
Strunta i Suecia. Kom och fräs i Eberg i stället!
Ja!

August 10, 2007 at 5:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej!
Äntligen!!! Bredbandsbolaget har varit här nyss och bytt modem och programmerat om så nu har vi en dator med fungerande bredband. Har tittat på bloggarna sen maj. Kul. Vi har precis kommit hem från fjällonen för tvätt o ompackning till Gotland i morgon bitti. Jo o Ve ska me'. Dom har aldrig varit på denna fina ö. I fjällonen har vi pysslat och umgåtts med kusiner och bekantingar och spelat en del golf. Bl a golftävling i Idre med en kompis till mig. Jag gick i par med hennes trevliga äldsta grabb som har drygt 4 i hkp. Vilka slag!! Pe har flyt nu. Fint närspel. Själv är jag alldeles för ojämn men har i alla fall nöje av spelet - för det mesta. Lite adrenalin går det åt ibland förstås. Man ska närmare pin me slagen, va? Sommarvädret har varit varierande men ändå ganska varmt. Nu e re bara en vecka kvar av semestern o sen ska vi också ta oss samman o bli ansvarstagande medborgare ett tag igen. Lev väl, tänk på oss ibland och hälsa till Kim o CA o Mattias o - har vi glömt nån? Puss o kram från Svidän o mor o far.

August 10, 2007 at 9:17 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home