Thursday, November 22, 2007

Done

- "Hey Nick! How did it go?"
- "I guess it went alright."
- "Was it your last exam?"
- "Yeah".
- "Well halle-fuckin-lujah".

Vissa drog en lättnadens suck, vissa så likgiltiga ut. Jag är en av dom. Vad är det som är så kul och skönt att skriva sista tentan? Inge lärorika lectures samt tutorials att se fram emot, inge tidiga morgonar, alla vänner far och flyger till andra ställen och inga läxor. Jag gillar uni och allt man lär sig...

VA?!

Underbart med sista tentan avdammad för denna terminen. Intensivt skrivande i två timmar, sedan en färd hem med tåg och buss till Hastings och det första jag tänker på är denna kära blogg. Ska bli skönt nu att strö-surfa utan att ångest, sova ut (hur bra det nu går i värmen) och hänga på stranden. Det sist nämnda har det varit riktigt dåligt av och så här i halvtidsvilan har min hud inte denna underbara gyllenbruna färg som jag hade hoppats. Love, du kanske vinner ändå.

Om 4 veckor typ ska jag sätta mig på ett plan till kyliga och råa Sverige. Och det ska bli skönt. Ser framemot att åka högerkurvan upp på Lidingö-bron, köra högertrafik, få se vinter, få äta falukorv, blodpudding och ost samt träffa familj och vänner. Är lite nervös över hur ölen kommer smaka hemma nu när åtminstone jag har blivit en riktig mes när det gäller öl. Det som jag en gång skrattade åt, älskar jag nu. Toohey's Extra Dry och Carlton Dry dricker jag som substitut till Pripps, Carlsberg och 1664...och gott är det.

Nåja, nu är som sagt denna termin över. Skönt är det, men hur skönt vet jag inte än.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home