Saturday, August 30, 2008

AFL: Fremantle - Collingwood

Igår togs min oskuld gällande AFL live. Har sett lite på tv innan, men igår var alltså första gången i Subiaco. Karin's polare, Cortney, hade mycket snällt ordnat biljetter som annars kan vara mycket knepiga att få tag på, så Karin, CA, Kim, Cortney, Cortney's polare och jag spenderade cdryga två timmar tittandes på sjukt macho män i väldigt lite kläder sparka boll.

Matchen som inför 40000+ tusen åskadare var mellan Fremantle Dockers och Collingwood från Melbourne. För att sätta det i perspektiv kan man säga att "Collingwood är AFL's svar på Manchester United" i "riktig" fotboll (Frisk, 2008). Jag som annars är ganska kritisk till den här sporten tyckte faktiskt det var ganska underhållande. Svårt att hänga med på allt, men tror jag fattade det stora hela.

Idag har CA och jag jobbat och varit flitiga. CA har varit extra flitig då han borstade bort spindlar som jag gömde mig för. Planerna för kvällen är ännu inte bestämde, förutom att jag nu inte orkar skriva mer.

Sjukt glad Karin och sjukt nöjd CA - Sjukt stor plan
Sjukt glada Fremantle Dockers fans - Halvtidsunderhållning (Inge sjukt med det).

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home