Thursday, July 3, 2008

Österlen Open

I måndags packade vi Golfen (...) för avfärd mot Skåne, Österlen, Skillinge och Österlen Open. Färden ned gick smärtfritt och vi lämnade regn runt 6.30 och anlände i solsken 13.45.

Österlen Open spelades på banorna Österlen (Lilla Vik), Stiby (som kommer bli fin i framtiden), Ystad och Tomelilla. 72 hål spelades på 3 dagar och däremellan hann vi med goda måltider, American Idol, ett dopp i havet och massa skratt.

Nåja. Banorna var av varierande kvalité, dock med Stiby som klar förlorare. De andra banorna var riktigt fina, med varierande hål och utmaningar. Då vädret var strålande passade jag på att förstärka min bonnebränna, så pass att jag spelade med långärmad tröja sista dagen.

Efter första 36 hålen (Ystad och Tomelilla) ledda Weha, Nicke Hans på andra plats och Lofve tätt därefter. De avslutande 36 hålen spelade er skribent så pass bra att han kammade hem hela turneringen. Eller som Love uttryckte sig när han pratade med Ståhle:

- "Nicke vann, Weha tog förvånande andra platsen och jag (Love) tog tredje platsen".

Vistelsen nere i Skåne var ljuvlig och nästa år kanske det blir en ny turnering, då kanske med fler atleter och pris i potten! Nu sticker jag till Engelberg tills tisdag för vandring och vackra vyer. På återseende!

äå.


Weha och Lofve

På någon bana

Lilla vik med utsikt

Lofve väntar på att vi andra ska slå så han kan fråga och därefter bestämma klubb-val. Rutinerat!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home