Wednesday, July 9, 2008

Engelberg, Schweiz

Ända sedan jag bokade biljett hem till Sverige för sommaren har jag haft ett sjukt sug efter alperna och för några dagar sedan slog jag till på en biljett till Engelberg för att hälsa på Magnus. Gutt och jag packade våra väskor och drog ner för en lite längre weekend och det var rrrriktigt nice.

Dag 1 vi anlände lös solen och allt var fint. Efter snabb rek på Hotel Hoheneck tog vi ett par öl innan grill på kvällen. Dag 2 begav vi oss till "Flying Fox" och klätter och lek i skogen. Ganska roligt och ibland ganska läskigt. Dag 2 skulle fungera som uppvärmning för Dag 3 då Klettersteig skulle avklaras. Tyvärr var vädret för osäkert för att klättringen skulel avverkas. Istället tog vi en lite promenad som slutade i en rejäl vandring. Laub som annars med glädje åks nedför gick vi uppför. Då vädret sög vart denna vandring som inte såg så tuff ut en rejäl tur. Vind, dimma och regn bidrog även till att man ådrog sig en förkylning som än håller i sig. Skoj var det i alla fall med äventyr. Dagen efter var vädret tyvärr inte heller som vi hade hoppats, så istället drog Gutt och jag till Luzern för stadsvandring och shopping. Gutt shoppade men för mig vart det inget då mina byxor ej fanns i rätt storlek. Vi bjöds även på god mat hos af Petersens, dammade av två omgångar Spindle och drack massa öl.

Australien är fint på många vis, men sjukt vad Alperna är finare. Trots regn och rusk och ömma ben längtar jag faktiskt inte speciellt mycket till värme, sol och bad nere i Australien.


Nicke och Mange killin' it.

1 Comments:

Blogger Joachim said...

Ljuvliga David Duval shades! :)

July 15, 2008 at 8:56 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home