Saturday, April 19, 2008

Ett friskt Perth

Denna vecka har Perth blivit friskt som vi svenskar gärna säger om lite småkyligt, men soligt väder. Koftorna har (äntligen) dammats av och tillsammans med långbyxor har de bytts ut mot t-shirt och shorts...ett tag i alla fall. Nu är det runt 20 grader, nästa helg ska det bli runt 30. Kommer ihåg att jag undrarde förra året när vintern skulle komma, men helt plötsligt låg man sömnlös på nätterna för att man frös. Saknar inte det.

I veckan anlände Annika, en föredetting till Perth. I och med hennes ankomst åt vi alla middag på Saigon i Northbridge för att efteråt lyssna på live musik och dricka öl på Moon Bar. Under natten bjöd Perth på ett sjuhelvetes blixt och åskväder och varför jag nämner det här vet jag inte.

Igår var vi över hos Mattias och Martine i East för lite vin och öl. Lite skitsnack är ofta trevligt och speciellt eftersom CA och jag bjöd på alla tips och trix om man ska sola solarium i Stockholm. Eagon, Lofve, Weha. Ni vet precis vad vi pratar om. Förresten passade CA på att glänsa lite extra med att försöka förklara hur "bös" kommer ifrån "bus".

CA: Ja, bös kommer ju från brun utan sol. B-U-S.

Är man inte vän med Eagon å Weha är kopplingen lång och inte lika självklar. Nåja, nog om CA. Han leder ju fortfarande Fondmästerskapen så lite respekt måste jag nog visa honom.

Ledsen att inge bilder har kommit upp på ett tag. Det beror helt enkelt på att vi inte tagit några bilder. Googla Perth+Australien om ni bli för sugna.

Ska man komma hem till Sverige i (svensk) sommaren förresten?

3 Comments:

Blogger mattias said...

Respekt är han värd. Tack för tips om Odenplans rör...

April 19, 2008 at 7:36 PM  
Blogger Love said...

Dublett rummet på odenplan är ju en historia för sig, eller hur niklas? "Bara så du vet Love så solar jag naken" Frågan är om kön utanför visste om det?

Frågan om sommar i sverige vet du redan svaret på. Snart är det valborg i uppsala, alla förutom weha kommer hit.

Ha det!

April 19, 2008 at 8:17 PM  
Blogger niklas said...

Matte: Det glädjer mig att jag kunde ge dig lite kunskap.

Love: Dublettrummet är förevigat i våra namn. Valborg låter ljuvligt, men stackars Weha.

April 19, 2008 at 10:30 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home