Thursday, May 10, 2007

Fotbollsgodis och spekulationer

Veckans mål hittar jag inte från La Liga, inte från Serie A eller Premier League, inte heller från Bundesliga; Allsvenskans Andres Vasquez (jag vägrar att nämna hans ålder) bjöd fotbollshjärtan på balsam när hans IFK förnedrade Örebro SK. Det finns väl ingen som har missat hans prestation, men jag highlightar ändå hans strut. Vad gör han?
Jag vill också passa på att lyfta ett Grattis till Afonso Alves som levererar dessto fler mål för sitt Heerenveen; baksidan till allt detta levererande är att Barcelona nu uppger sig vilja betala blyga 230 miljoner för hans målfarlighet, ett fakta som skulle innebära att Malmö FF skulle lyfta dryga 25 av dessa. Som Djurgårdare (och Malmö FF- fientlig) hoppas vi snart på att Malmö slutar exportera Zlantans, Rosenbergare och Afonsos till Holländska mittenklubbar, få mellan 40-90 miljoner, sedan vänta på att dessa talanger ska vinna sina Guldbollar, göra sina ofattbara mål, säljas vidare till klubbar som Juventus (Inter), Ajax (Werder Bremen) eller Barcelona; därmed inkassera ytterligare möjligheter till sina Europa drömmar. Nu ska jag sluta spekulera, vara avundsjuk, och istället låta er njuta av Vasquez en än gång. Han stannar i alla fall 'hemma' än så länge.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home